Misi & Visi Sekolah

Misi & Visi Sekolah

Visi Baru SK Nami

Visi Baru SK Nami

Tuesday, May 26, 2015

Pelancaran Kedah-eTutor.com


Pada 1 Apr 2015, Menteri Besar Datuk Seri Mukhriz Mahathir melancarkan Kedah e-Tutor (www.kedah-etutor.com), portal pendidikan dalam talian powered oleh TH3 Holdings Sdn Bhd, yang bakal memberi manfaat kepada 280,000 pelajar dari Tahun Empat hingga Tingkatan Lima di negeri ini.


Mukhriz berkata, projek RM18 juta adalah satu inisiatif oleh kerajaan negeri untuk mencapai lima kedudukan teratas di seluruh negara untuk peperiksaan utama tahun ini.

"Para pelajar akan dapat mengakses portal dalam talian untuk membantu meningkatkan pemahaman mereka mengenai subjek dengan menggunakan pengetahuan mereka ke dalam ujian dengan melakukan latih tubi untuk meningkatkan persediaan mereka untuk peperiksaan utama," katanya selepas melancarkan portal e-Tutor di Sungai Petani Majlis Perbandaran (MPSPK) yang lalu.

Turut hadir ialah Exco Pendidikan, Pengangkutan dan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya Datuk Tajul Urus Mat Zain dan Pengarah Pendidikan Negeri Kedah (JPN Kedah) Datin Azuyah Hassan.

Di bawah projek ini, pelajar-pelajar di negeri ini akan mempunyai akses percuma kepada 80 mata pelajaran yang berbeza boleh didapati di e-portal Tutor, yang dikendalikan oleh TH3 Holdings Sdn Bhd.

Majlis Pelancaran Kedah-etutor Peringkat Daerah Padang Terap telah dilancarkan pada Ahad 24 Mei 2015 di PPD Padang Terap. Pelancaran disempurnakan oleh Exco Pendidikan, Pengangkutan dan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Datuk Tajul Urus Mat Zain


0 comments:



UPTOWN HOMESTAY KUALA NERANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Pihak Sekolah Kebangsaan Nami tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari portal ini. (nami7007)

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP